براي لاغري، برنج بخوريم؟ يا نخوريم؟!

بازگشت به نوشته‌ها

براي لاغري، برنج بخوريم؟ يا نخوريم؟!

بیشتر مردم برنج راعامل اساسی چاقی می دانند و به محض اضافه وزن و شروع رژیم خودگرفته، اولین کاری که انجام می دهند حذف برنج از برنامه غذایی و جایگزین کردن نان هست

آیا اصلا حذف برنج روش درستی است؟
طبق آمار سازمان جهانی بهداشت کشورهای آمریکا، نیوزیلند، استرالیا، جمهوری چک، امارات و … بیشترین شیوع چاقی و اضافه وزن را دارند و جالب هست بدانيد هیچکدام از این کشورها برنج را به عنوان کربوهیدرات اصلی استفاده نميكنندپس متهم ردیف اول برای اضافه وزن و چاقی شما برنج نیست. در واقع مصرف زیاد هر ماده غذایی حتی نان هم میتواند باعث اضافه وزن و چاقی شود.خیلی از افراد برنج را از برنامه حذف می کنند و نان بیشتر، شیرینی، بیسکوییت و حتي مواد غذایی پرکالری تری را خودسر وارد برنامه غذایی مي کنندهمچنين گوشت و میوه بیشتري استفاده می کنند با اين تفكركه تاثيري بر اضافه وزن ندارند!
اصل رژیم غذایی تعادل و تنوع و دریافت رنج مناسبی از همه گروههای غذایی در طول روز هست و این در مورد برنج هم صدق میکند.اگر ما میزان متعادلی از برنج متناسب با انرژی مورد نیازمان رادر طول روز دریافت کنیم هیچوقت دچار اضافه وزن نخواهيم شد.برنج جزو غذاهای اصلی ما است به جای حذف آن از سفره ها میزاندریافت رو کنترل کنید.
مشاوره تغذيه و رژيم درماني شنبه و سه شنبه ها در كلينيك

اشتراک گذاری این پست

بازگشت به نوشته‌ها